UNA POÈTICA DEL COS

CRA’P tallers 2018

6, 7, 8 i 9 de desembre de 10h a 15h

‘Poiesis’: la causa que converteix qualsevol cosa que considerem de no-ser a ser.

Aquest taller proposa compondre i articular una poètica que indagui en la creativitat del cos confrontat a la màscara, que cobreix exteriorment la vida interior.

S’exposaran diferents nocions i criteris que facin possible prendre consciència de les potencialitats que el cos té per manifestar-se en connexió amb les pulsions internes que van més enllà de la imatge que cadascú té de si mateix.

A través de diversos mitjans com ara la màscara tradicional i altres elements (vestuari, veu, etc.), el taller planteja explorar l’articulació del propi cos i la seva expressió codificant el moviment, el ritme, la mirada, la respiració. Desvetllant i ocultant al mateix temps com la materialitat del cos revela una altra identitat alimentada des de l’interior. En aquest trànsit el cos es transforma, i l’energia es materialitza en diferents tipus de moviments que codifiquen l’expressió i formalitzen una tècnica.

En el cas de la màscara tradicional es tracta d’un retrat veritable, un retrat de l’ànima, una mostra del que poques vegades podem veure: un recobriment exterior que reflecteix de manera sensible la vida interior. D’aquesta manera s’estableix una paradoxa essencial: l’expressió veritable d’una màscara és la d’algú sense màscara.
Es podria dir també que qualsevol que estigui en un espai escènic, en un espai de representació, escriu amb el seu cos. I, no obstant això, cap tipus de contingut pot expressar-se sense una forma. Es tracta d’un constant anar i venir entre el que existeix en el més profund de l’interior, el més ignorat, i la seva projecció, la seva exteriorització cap a l’espectador.

Aquest taller es planteja com un laboratori en el qual explorar aquesta interiorització i exteriorització al màxim, per posar de manifest mitjançant la màscara en i del cos, la identitat en la pluralitat de les seves formes i expressions.

Taller dirigit a practicants de les arts escèniques.

 

 

 

 

 

Foto: Giancarlo Rovledo

Imparteix Toni Cots

Preu:
150€ (120€ col·laboradors i associats de Cra’p, membres de l’APdC, AADPC i graduats de l’Institut del Teatre).
Descompte inscripcions abans del 27 de novembre:
130€ (105€ col·laboradors i associats de Cra’p, membres de l’APdC, AADPC i graduats de l’Institut del Teatre)

Inscripcions:
info@cra-p.org / 666 763 504

Espai de CRA’P

 

Toni Cots. Actor, dramaturg, director i professor de les arts escèniques. Llicenciat en interpretació a l’Institut del Teatre de Barcelona.

Estudia dansa contemporània a Barcelona, Londres i Oslo, i més tard explora un altre tipus de disciplines del cos en diferents països d’Àsia: a l’Índia el ‘Kalaripayattu’ (art marcial); a Bali el Pentjak Silat (art marcial) i el teatre clàssic de màscares Topeng; i al Japó el Nihon Buyo (dansa clàssica japonesa).

Entre 1975 i 1985 és actor i membre de l’Odin Teatret, de Dinamarca i del I.S.T.A. (Escola Internacional d’Antropologia Teatral) sota la direcció d’Eugenio Barba.

Com a creador, dramaturg i director crea el 1984 BASHO – Arts Escèniques Contemporànies, un projecte de creació i producció en l’àmbit de les arts escèniques, amb gires a Dinamarca, França, Itàlia, Brasil, Colòmbia, Perú, Mèxic, Veneçuela, Espanya, etc.

Entre 1997 i 2000 crea i dirigeix ‘Borderland’ a Copenhaguen, un projecte de creació i investigació amb artistes i agents culturals i socials de diferents disciplines artístiques i països d’origen. L’objectiu era situar en espais públics de representació l’exili i la memòria contemporània.

Entre 2007 i 2010 dirigeix el Master in Contemporary Arts Practice & Dissemination (MACAPD) de 120 ECTS i 2 anys de durada amb seu a L’animal a l’esquena en col·laboració amb la Universitat de Girona i altres institucions acadèmiques i culturals d’Europa: Dartington College of Arts, UK i Maska, Eslovènia.
https://www.lanimal.org/index.php?page=search&lg=cat&search=MACAPD

Entre 1997 i 2018 és membre del Consell Editorial de la revista Performance Research.
http://www.performance-research.org

Des de gener del 2011 és cofundador i membre del col·lectiu CRA’P – Pràctiques de creació i recerca artística – que gestiona un espai propi de pràctiques i projectes sobre les arts escèniques contemporànies a Mollet del Vallès (Barcelona) http://www.cra-p.org/

A partir de juny 2007 i fins a la data, treballa amb Esther Freixa en la creació i dramatúrgia de ‘Medea (a la carta)’, una creació escènica amb més de 130 presentacions en cases, galeries, festivals i espais de treball a Espanya, Argentina, Mèxic, Líban, Itàlia i Alemanya. http://www.medealacarta.org/ També amb Esther Freixa i Ràfols crea a partir del 2013 ’30 anys – un acte poètic de resistència ‘, basada en l’escriptura i poètica d’Ingeborg Bachmann, amb presentacions del procés i de la creació a Mèxic, Itàlia i Espanya.

El seu treball artístic s’ha desenvolupat i / o presentat a Dinamarca, Noruega, Suècia, Gran Bretanya, França, Itàlia, Alemanya, Espanya, Mèxic, Xile, Argentina, Perú, Colòmbia, Veneçuela, Equador, Hongria, Eslovènia , Bòsnia, Croàcia, Japó, Indonèsia, l’Índia, el Líban, Tunísia, Turquia, Egipte, entre altres països.

CRA'P - pràctiques de creació i recerca artística | Anselm Clavé 67, 3r | 08100 Mollet del Vallès | info@cra-p.org