CRA’P resident 2017 al 2019

ATLANTIS2019
Llacunes de memòria col·lectiva

Quines són les implicacions d’un genocidi en lo més íntim d’una mateixa? Quina empremta deixen en la nostra consciència tant genocidis passats com presents i quin sentit de pertinença tenim davant d’ells?

Les llacunes que queden a la memòria i els talls de transmissió que es produeixen quan tota una comunitat humana desapareix o gairebé desapareix, la pertinença, la idea de clan, la relació amb la llengua, la identitat en relació a un territori i relació amb la terra i el medi ambient, etc. Aquestes qüestions són abordades des del cos, sent aquest i les memòries que conté on se centra la proposta.

L’objectiu principal de la residència és desenvolupar una metodologia que permeti compartir el procés amb diferents persones mitjançant la pròpia pràctica (en mode de laboratori) i generar una estructura que es pugui mostrar davant d’un públic. Durant la residència a CRA’P vull compartir la investigació amb diferents persones i veure com responen els diferents cossos.

 

 

 

 

 

 

 

COL·LABORADORS

Toni Cots, com a ull extern i ajudant a la dramatúrgia.

Michael Gadish amb la realització de text.

Persones que participen del procés en l’estudi: Sigrid Kollmannsperger, Darío Castro, Daniel Loaiza, Amaranta Velarde, Esther Freixa i Carme Martínez.

 

Diana Gadish, cursa primer cicle de Belles Arts a la U.B. i en el 2007 es gradua de S.N.D.O. (Estudis superiors de coreografia a Amsterdam). Fa les pràctiques de final de carrera amb David Zambrano a Soul Project i amb Diego Piñón (www.butohritualmexicano.com).

Com a intèrpret ha treballat en projectes de dansa, teatre, clown i “performance art” en diversos països (Holanda, Bèlgica, Àustria, Suïssa, Alemanya, Espanya i Mèxic), amb els artistes Amaranta Velarde, Maria Stoyanova, La Fura dels Baus, Joao Negre , Jeremy Wade, Guillem Mont, Katerina Bakatesaki (amb coreografia de Min Tanaka), etc. De l’any 2003 al 2007 va ser membre del grup interdisciplinari d’improvisació de música i dansa The Moving Point (Amsterdam).

El 2008 entra en contacte amb el món del clown treballant al costat de Jango Edwards a Cabaret Cabrón. Com a clown es forma, entre d’altres, amb Christophe Thellier, Fanny Giraud, Miner Montell i Jef Johnson. Crea els seus propis números de clown (“esquetxos”), amb els quals actua en nombrosos cabarets, festivals i trobades de poesia. Amb un d’ells guanya el Primer Premi al Festival Còmic de Figueres del 2011.

Amb les seves creacions Hiccup for Home (2007), Genesis Joplin (2009), Lucy Live (2013) i Handle with care (2016), ha actuat a Espanya, Bèlgica, Holanda, Alemanya, República Txeca, Eslovènia, Dinamarca i Mèxic.

Actualment actua amb les obres Lucy Live i Handle with care, de de 2015 treballa de pallassa d’hospital amb Pallapupas i imparteix classes de dansa i treball corporal al Col·legi de Teatre de Barcelona (http://www.coledeteatredebarcelona.com) i Laboratorio Escuela (http://laboratorioescuela.es).

CRA'P - pràctiques de creació i recerca artística | Anselm Clavé 67, 3r | 08100 Mollet del Vallès | info@cra-p.org