CRA’P Presentacions 2023
29 de setembre a les 20h a l’espai de CRA’P
Considerar és ajuntar estrelles.
Les constel·lacions són només línies imaginàries, línies imaginades per qui les contempla. Hauria d’haver-hi tantes constel·lacions com mirades. Jo, considero cèl·lules d’històries, vinyetes, escenes, i les uneixo pels llocs que trobo en comú, pels camins que el meu cos, lliurat a l’experiència, troba en comú. Les distàncies de vegades són llargues, i és exactament allà, quan i on apareix l’art.
Els ouroboros, l’infinit, les volutes en el trajecte, les línies es recargolen en recórrer les distàncies entre estrelles.
L’ART TÉ MOLTES CORBES.
Fruit d’anys de recerca en improvisació del moviment i en els estats de la dansa com a estats alterats de consciència, apareix aquesta peça com una constel·lació coreogràfica. Aquesta estructura és mutable en la seva forma i fixa en el seu contingut, és a dir, sabem quines són les estrelles, però no quins són els camins entre elles: aquests van mutant cada vegada que són recorreguts, que són viscuts. El cos és alhora estrella i camins entre les estrelles. Segons l’astronomia, una constel·lació és una agrupació convencional d’estrelles, vinculades mitjançant traços imaginaris “inventats” per aquelles persones que les observen i pels qui les consideren.
Fitxa artística:
Creació, interpretació, dramatúrgia i text: Àfrica Martínez Ferrin
Música: Spiritus Sanctus Vivificans, Christopher Monks, Anna Sandström, Hildegard of Bingen, Armonico Consort
Producció: La Colmena de Àfrica
Estrena: 17 de desembre de 2022, I Festival de Danza de Algeciras.
Entrades: 12€ (10€ col·laboradors i associats de CRA’P)
Àfrica Martínez Ferrin. Barcelona 1980. Coreògrafa, ballarina, cantant, creadora i directora del centre d’arts escèniques La Colmena d’Àfrica (WWW.LACOLMENADEAFRICA.COM). Llicenciada en el grau superior de dansa de l’Institut del Teatre de Barcelona, Erasmus a Fontys Hogescholen (Holanda) i pràctica a Damaged Goods/Meg Stuart, Berlín.
Participa als Seminaris The Serpent’s Fool (Sacred Trust/Anglaterra), Artworks and Landmarks (Barcelona/Roma/Beirut), Lip Lideratge, Innovació i Poder (Innovacció/Barcelona). Com a coreògrafa ha creat solos (mèdium, 2022, VICKY, una suerte de victoria, 2021, EN.TU.SI.AMO, 2017, Must show go on? 2011), duets (Odette & Odile sao o mesmo cigne, 2017, Royal Pinotxo 2008, Carn Acústica 2005), peces coreogràfiques de dansa comunitària (Ready, Steady, Go!, 2017, Savia nueva… Vieja sabia, 2020) sent aquesta última beneficiària del programa Art for change 2019 de la Fundació Caixa, així com peces corals (Es inmortal, 2009). Com a intèrpret ha treballat nacionalment i internacionalment amb els següents creadors i companyies: Dolors Artigas (Espanya), Luk van de Dries & Louise Chardon (Bèlgica), Maite Marcos (Espanya), Sol Picó (Espanya), La Veronal (Espanya), Madalena Vitorino (Portugal), Sofia Neuparth (Portugal), Ainhoa Vidal (Portugal), Stefan Kaegi / Rimini Protokoll (Berlín), Companhia CRL Circolant (Portugal), entre altres.
Com a cantant i compositora treballa habitualment en formacions musicals, en format duo i trio, en projectes com DRAGONFLY, juntament amb Antonio Rei i NÄCAR, projecte de bossa nova i jazz, juntament amb Andrius Masileonis i David León. Actualment prepara el seu primer projecte musical original. És mare de dos.
Fotos: Alba Montañez