COS I IDENTITAT

CRA’P Tallers 2022

22 i 23 d’octubre de 10:00h a 14:00h

Les màscares es poden fer servir tant per ocultar com per revelar la identitat. Poden adquirir una identitat icònica i fer-se servir per disminuir la diferència, fent possible l’assimilació dels individus a una identitat de grup.

Aquest taller proposa diferents maneres de composar i articular el cos quan es confronta amb la màscara dins d’un marc creatiu. Un marc en el que, explorar la interiorització de la màscara i el seu reflex exterior, posa de manifest la diversitat i la pluralitat de les seves formes i expressions.

L’objectiu principal del taller és aprofundir sobre la materialitat del cos per tal de desvetllar una energia alimentada des de l’interior. En aquest trànsit, el cos es transforma i l’energia es materialitza mitjançant la codificació del moviment, l’expressió del qual potència significats i imatges, que alhora es formalitzen en tècniques dins de marcs i contextos culturals i socials molt diversos.

Es podria dir també que qualsevol que estigui en un espai escènic, en un espai de representació, escriu amb el seu cos. I, tanmateix, cap tipus de contingut es pot expressar sense una forma. Es tracta d’un constant anar i venir entre allò que existeix en allò més profund de l’interior, allò més ignorat, i la seva projecció, la seva exteriorització.

La màscara s’alimenta d’aquest diàleg constant entre interiorització i exteriorització.

Taller adreçat a practicants de les arts escèniques.

 

 

 

 

 

 

 

 

Imparteix Toni Cots

Preu:
70€ (55€ col·laboradors i associats de CRA’P, membres de l’APdC, AADPC, AGT i graduats de l’Institut del Teatre).

Inscripcions:
info@cra-p.org / 666 763 504

Espai de CRA’P

Toni Cots. Actor, dramaturg, director i professor de les arts escèniques. Llicenciat en interpretació a l’Institut del Teatre de Barcelona.

Estudia dansa contemporània a Barcelona, Londres i Oslo, i més tard explora un altre tipus de disciplines del cos en diferents països d’Àsia: a l’Índia el ‘Kalaripayattu’ (art marcial); a Bali el Pentjak Silat (art marcial) i el teatre clàssic de màscares Topeng; i al Japó el Nihon Buyo (dansa clàssica japonesa).

Entre 1975 i 1985 és actor i membre de l’Odin Teatret, de Dinamarca i del I.S.T.A. (Escola Internacional d’Antropologia Teatral) sota la direcció d’Eugenio Barba.

Com a creador, dramaturg i director crea el 1984 BASHO – Arts Escèniques Contemporànies, un projecte de creació i producció en l’àmbit de les arts escèniques, amb gires a Dinamarca, França, Itàlia, Brasil, Colòmbia, Perú, Mèxic, Veneçuela, Espanya, etc.

Entre 1997 i 2000 crea i dirigeix Borderland a Copenhage, un projecte de creació i investigació amb artistes i agents culturals i socials de diferents disciplines artístiques i països d’origen. L’objectiu era situar en espais públics de representació l’exili i la memòria contemporània.

Entre 2007 i 2010 dirigeix el Master in Contemporary Arts Practice & Dissemination (MACAPD) de 120 ECTS i 2 anys de durada amb seu a L’animal a l’esquena en col·laboració amb la Universitat de Girona i altres institucions acadèmiques i culturals d’Europa: Dartington College of Arts, UK i Maska, Eslovènia.

Entre 1997 i 2018 és membre del Consell Editorial de la revista Performance Research.

Des de gener del 2011 és cofundador i membre del col·lectiu CRA’P – Pràctiques de creació i recerca artística – que gestiona un espai propi de pràctiques i projectes sobre les arts escèniques contemporànies a Mollet del Vallès (Barcelona).

A partir de juny 2007 i fins a la data, treballa amb Esther Freixa en la creació i dramatúrgia de Medea (a la carta), una creació escènica amb més de 130 presentacions en cases, galeries, festivals i espais de treball a Espanya, Argentina, Mèxic, Líban, Itàlia i Alemanya. També amb Esther Freixa i Ràfols crea a partir del 2013 30 anys – un acte poètic de resistència, basada en l’escriptura i poètica d’Ingeborg Bachmann, amb presentacions del procés i de la creació a Mèxic, Itàlia i Espanya.

El seu treball artístic s’ha desenvolupat i / o presentat a Dinamarca, Noruega, Suècia, Gran Bretanya, França, Itàlia, Alemanya, Espanya, Mèxic, Xile, Argentina, Perú, Colòmbia, Veneçuela, Equador, Hongria, Eslovènia , Bòsnia, Croàcia, Japó, Indonèsia, l’Índia, el Líban, Tunísia, Turquia, Egipte, entre altres països.

CRA'P - pràctiques de creació i recerca artística | Anselm Clavé 67, 3r | 08100 Mollet del Vallès | info@cra-p.org